Ebben a menüpontban megtalálod a játékunkkal kapcsolatos fontosabb információkat. Nézz szét, ha pedig valami nem világos, kérdezz bátran! ;) Valószínűleg azt már kitalálhattad, hogy az oldal egy nagyjából középkori viszonyok közé helyezhető, alternatív mesevilágba fog téged elkalauzolni, így ha csatlakozni szeretnél, a fantáziádat mindenképp hozd magaddal!
♫ Hangulatzene az olvasáshoz ♫
Aryllis főváros Draconia királyságában, ahol az embereken kívül a vidéket rengeteg lény lakja. A város lakossága nagyjából 10 000 főt számlál, azonban ebbe nincsenek beleszámolva a város fennhatósága alá tartozó külső területek, csak a szigorúan vett városban élők, de a becslések szerint így 10 600 fő köré tehető a szám. Gazdasága igen jelentős, a környék ellátásanak 35%-át termeli ki mezőgazdaság szempontjából, és a legjobb munkás céhek is itt találhatóak. Állattenyésztése nem különösebben számottevő, a városiak többnyire maguk tartanak állatot, a tehetősebbek már feldolgozva vásárolhatják a húst a piacon.
Draconiában hosszú és napsütéses a nyár, kellemesek az átmeneti időszakok és rövid, de annál keményebb a tél - viszont mivel területe hatalmas, a határvidékeken szélsőségesebb lehet az éghajlat.
A pénznem az aranytallér, melynek 100-as váltója az ezüstérme, a gazdagabb családból származóknak azonban megedtetik a 100 aranytallért érő aranytömb is. A szegényebbek néhány ezüstről álmodhatnak csak, ami nem feltétlen biztosít könnyű megélhetést.
Egyes kereskedők viszont megelégszenek a cserekereskedelemmel is, így a termékek szabadon cserélhetőek megközelítőleg azonos árú portékával.
A városi élet központját a már említett piac és a mellette található főtér jelenti, ahol gyakran találkoznak az itteni népek. A főtér közepén lévő szökőkút környékén gyakran fordulnak meg zenészek, vándorszínész-társulatok, így szinte mindig van valami, ami leköti az arrajárók figyelmét. Itt rendezik meg a különböző mulatságokat is, valamint itt ékeskedik a városháza és nem túl messze egy kisebb templom is.
A központ szépen kikövezett utcáiról nyílnak a magánkereskedések, céhterületek ajtajai, valamint a különböző mesteremberek műhelyei is, így tehát közel azonos helyen található meg a patkolókovács, a fegyverkészítő, az asztalos, az ács, a kerekes, a szűcs, takács, cipész és mindenki más, akinek munkája fontos szerepet tölthet be a mindennapi életben.
A központhoz közel laknak a gazdagabbak fényűző házaikban. A polgárság a felső rétegtől kezdve egészen az alsóig a köztes területen él, míg a szegényeknek csak egy-egy apró vityillóra telik a város szélén.
A város szinte teljesen körbezárt egy erdős területtel - ez a Sugár-erdő, melynek mélyén a Kristály-tó terül el. Kelet felől a Vörös-hegység vigyázza mindennapjait, mely a nevét arról kapta, hogy napkeltekor tényleg szinte bámulatos vörös színűre festődik az ég a csúcsok fölött. Egyedül déli irányból nyílt, az itt elterülő sík területhez számos termőföld tartozik, ehhez közel élnek a mezőgazdaságból megélő családok. Négy őrtorony található a határokon, természetesen ezek közül a déli a legnagyobb, ugyanis a sík területek felől érkezik a legtöbb idegen, az erdőt és a hegységet csak kevesen másszák meg.
A hegy alján bányarendszer húzódik több száz méterre a felszín alatt, valamint távolabb az érintetlen vadon felől több természetes barlang is található. A Sárkány-folyó keresztül szeli a város egy kis részét, a melynek eredetéről az a mese járja, hogy évszázadokkal ezelőtt egy hatalmas sárkány haragos dobbantása miatt repedt meg ott a föld, ahol most ennek a forrása található. Ásványkincsekben gazdag környék.
Draconia hivatalos közös nyelven a drakón, amelyet minden intelligensebb lény beszél, illetve egy-egy fajnak akad sajátja is.
Kattints a képekre a fajok eléréséhez!
Utódok különböző fajú szülőktől
Karakterképgaléria & Lakóhelygaléria // Szabadon használható karakteralkotáshoz és lakhelyek helyszíneihez.
Hierarchia // Egy kicsit a birodalom felépítéséről, nagyjából milyen rangok, fokozatok, egyebek vannak a társadalomban. (Természetesen nem követi teljes egészében egy valós királyság felépítését, így például bizonyos rendfokozatok akár ki is maradhatnak, módosulhatnak a mi világunkéhoz képest.)
Hagyományok // Itt olvashatsz a helyi ünnepekről, szokásokról, amelyek színesíthetik a világot - akár éppen a te karaktered életét! Ugyanitt egy kis kitérést olvashatsz a büntetésekről, a törvényről is.
Oktatás // Hogyan sajátítják el a gyerekek az általános tudást? Hogyan születnek a későbbiekben a nagy tudósok? Ezekre a kérdésekre itt választ kaphatsz.
Hitvilág // Mint a mi univerzumunkban a középkori időkben, Draconia királyságában is fontos szerepet tölt be a hit - azonban ez sem úgy megy, mint nálunk, hiszen akár a mágikus dolgokhoz is köthetőek ezek és egy-egy faj kultúrájának szerves részei.
Nem játszható lények // Természetesen többféle viszonylag civilizált lény is él Draconiában, ezeknek azonban olyannyira elenyésző a száma, vagy éppen nem ütik meg az emberi intelligencia mércéjét, hogy nem igényelhetőek ki. NJK-ként, játékok, kalandok színesítésére azonban bármikor használhatóak.
Állatvilág // Ebben a modulban olvashatsz az itteni állatokról, varázslényekről, amelyeket jobb elkerülni, vagy éppen a karaktered társává válhatnak. Szolgáljanak ezek az információk útmutatóul a gyanútlan vándornak.
Más városok // Természetesen jónéhány más település is fontos szerepet tölt be a királyságban. Játékunk során ezek közül néhány külön helyszínt kap a játéktéren, hiszen hőseink nem maradhatnak örökké a város biztonságot nyújtó falai között - és ami azt illeti, nem ritka a csatározás a különböző területek között sem, hiszen bizonyos nagyobb városok gyakorlatilag területi autonómiával működnek.
Szomszédos királyságok // Draconia sem a világ közepe, így előfordulhatnak más királyságok is, amelyek megemlítendők a kifejezetten jó vagy rossz viszony miatt.
|